Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Spławińska, Malwina Charakterystyki zmienności natężeń ruchu i ich wpływ na eksploatację wybranych obiektów drogowych : praca doktorska |
|
Promotor | | dr hab. inż. Janusz Chodur, prof. PK | Tytuł równoległy | | [The characteristics of traffic flow variability and their impact on the exploitation of selected road facilities] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2013 | Język | | polski | Dokument towarzyszący | | CD | Liczba stron | | [2], XIX, 200, 23 | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | Bibliografia (na str.) | | 193-200 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 134 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Charakterystyki zmienności natężeń ruchu i ich wpływ na eksploatację wybranych obiektów drogowych : praca doktorska = [The characteristics of traffic flow variability and their impact on the exploitation ... więcejCharakterystyki zmienności natężeń ruchu i ich wpływ na eksploatację wybranych obiektów drogowych : praca doktorska = [The characteristics of traffic flow variability and their impact on the exploitation of selected road facilities] / Malwina Spławińska. – Kraków, 2013. – [2], XIX, 200, 23 s. : il. (w tym kolor.) + CD. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: dr hab. inż. Janusz Chodur, prof. PK. – Bibliogr. 134 poz. |
Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo [663300] Drogownictwo [690000] Transport [660000] Gospodarka komunalna | Słowa kluczowe | | cechy drogi i ruchu, zmienność natężeń ruch, Średni Dobowy Ruch w roku (SDR), godzinowe natężenie miarodajne (Qm)
roads and traffic characteristics, traffic flow variability, Annual Average Daily Traffic (AADT), design hourly volume (DHV) | Abstrakt | | Przedmiotem pracy było określenie miarodajnych charakterystyk zmienności natężenia ruchu i jego parametrów dla potrzeb eksploatacyjnych wybranych obiektów drogowych. Dla realizacji tego celu wykonano ... więcejPrzedmiotem pracy było określenie miarodajnych charakterystyk zmienności natężenia ruchu i jego parametrów dla potrzeb eksploatacyjnych wybranych obiektów drogowych. Dla realizacji tego celu wykonano analizy danych ruchowych z lat 2000 – 2012 oraz obliczenia i eksperymenty symulacyjne. Badania te pozwoliły na zidentyfikowanie zmienności natężenia ruchu w różnych horyzontach czasu i jej determinant oraz ich wpływu na charakterystyki natężenia ruchu miarodajne dla celów eksploatacji z wymaganym poziomem sprawności. W pracy przedstawiono: podział sieci dróg na odcinki jednorodne ruchowo (analiza skupień), reprezentatywne profile zmienności natężeń ruchu (teoria szeregów czasowych, z definicji), analizy wrażliwości wybranych obiektów drogowych na zmiany natężenia ruchu w czasie, modelowe zależności pomiędzy cechami zmienności natężenia ruchu w czasie a SDR i Qm (analizy regresyjne, sztuczne sieci neuronowe), model uzupełniania brakujących danych ruchowych (SARIMA). Opracowano także procedury wyznaczania natężeń miarodajnych i ich charakterystyk do bieżących potrzeb eksploatacji z uwzględnieniem różnych długości okresów pomiaru ruchu. Wnioski wynikające z przeprowadzonych badań tworzą podstawę teoretyczno-empiryczną umożliwiającą podniesienie jakości i wiarygodności określania natężeń miarodajnych a w konsekwencji jakości rozwiązań drogowych.
The objective of this research was to determine representative characteristics of traffic flow variability and its parameters for exploitation needs of the selected road facilities. To carry out this purpose ... więcejThe objective of this research was to determine representative characteristics of traffic flow variability and its parameters for exploitation needs of the selected road facilities. To carry out this purpose there was performed traffic volume data analysis between 2000–2012. The investigations enabled to identify the traffic flow variability at different periods of time, its determinants and their impact on the traffic flow characteristics representative for exploitation needs at the required level of service. The research presented: division of the road networks into uniforms traffic sections (cluster analysis); representative traffic volume profiles (time series theory, by definition); analysis of the sensitivity of the road facilities considering traffic variability in time, model relationships between time–related characteristics of traffic volume variability and AADT and DHV (regression analysis, artificial neural network), model intended to complete missing traffic data (SARIMA). There has also been designed procedure meant to determine representative traffic volume and its characteristics related to current exploitation needs. Conclusions from the conducted research create theoretical and empirical foundations which make it possible to improve quality and credibility of the representative traffic volume and consequently improving quality of road facility solutions. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|