Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Kucharski, Rafał Rerouting phenomena modelling of unexpected events in Dynamic Traffic Assignment : praca doktorska |
|
Promotor | | dr hab. inż. Andrzej Szarata, prof. PK | Tytuł równoległy | | Modelowanie zjawisk zmiany trasy przejazdu w sytuacjach nietypowych | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2015 | Język | | angielski polski | Liczba stron | | 118 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 100-104 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 115 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Oznaczenie streszczenia | | Summ., Abstr., Streszcz. | Opis bibliograficzny | | Rerouting phenomena modelling of unexpected events in Dynamic Traffic Assignment : praca doktorska = Modelowanie zjawisk zmiany trasy przejazdu w sytuacjach nietypowych / Rafał Kucharski. – Kraków, ... więcejRerouting phenomena modelling of unexpected events in Dynamic Traffic Assignment : praca doktorska = Modelowanie zjawisk zmiany trasy przejazdu w sytuacjach nietypowych / Rafał Kucharski. – Kraków, 2015. – 118 s. : rys., tab., wykr. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: dr hab. inż. Andrzej Szarata, prof. PK. – Bibliogr. 115 poz., Summ., Abstr., Streszcz. |
Klasyfikacja PKT | | [690000] Transport | Słowa kluczowe | | modelowanie ruchu, dynamiczne modele ruchu, inteligentne systemy transportowe, sterowanie ruchem, zarządzanie ruchem
Dynamic Traffic Assignment, real-time models, ITS, unexpected events, rerouting | Abstrakt | | Praca zawiera autorskie metody określania stanu sieci drogowej w sytuacjach nietypowych. Zaproponowano tu dwie modyfikacje dostępnych metod określania stanu sieci tak, by mogły odwzorowywać również ... więcejPraca zawiera autorskie metody określania stanu sieci drogowej w sytuacjach nietypowych. Zaproponowano tu dwie modyfikacje dostępnych metod określania stanu sieci tak, by mogły odwzorowywać również sytuacje nietypowe. W szczególności, by możliwe było określenie stanu sieci w następstwie zdarzeń nieoczekiwanych: wypadków, zamknięć, demonstracji, awarii, itp. Cel ten osiągnięto dzięki uwzględnieniu zjawiska zmiany trasy przejazdu przez użytkownika w modelu rozkładu ruchu na sieć. W pracy przedstawiono dwie nowe metody makroskopowego dynamicznego rozkładu ruchu na sieć (DTA). W przeciwieństwie do istniejących metod, zaproponowane metody pozwalają określać stan sieci transportowej w następstwie zdarzeń nieoczekiwanych. Przeprowadzona analiza algorytmu dynamicznego rozkładu ruchu na sieć pokazała możliwe sposoby uwzględnienia sytuacji nietypowych i ich wpływu. Umożliwiło to sformułowanie dwóch metod, które określają stan sieci po zdarzeniu nieoczekiwanym. Model przyswajania informacji reprezentuje faktyczne zachowanie użytkownika przy zmianie trasy w reakcji na zdarzenie nieoczekiwane i w realistyczny sposób określa stan sieci. Model przesuwającego się horyzontu upraszcza zjawisko, ale dzięki swojej strukturze może być używany w systemach czasu rzeczywistego. Obydwie metody wdrożono w środowisku dynamicznego modelowania ruchu (DTA). Dodatkowo, w pracy pokazano sposoby obserwacji zjawiska zmiany trasy: bezpośrednie (ścieżki) i pośrednie (potoki), oraz procedurę analizy danych pozwalającą sformułować problem estymacji dla zaproponowanych metod.
The thesis addresses problem of modelling the state of the traffic network in cases of unexpected events by proposing the two alternative macroscopic dynamic traffic assignment models. Indeed, both the ... więcejThe thesis addresses problem of modelling the state of the traffic network in cases of unexpected events by proposing the two alternative macroscopic dynamic traffic assignment models. Indeed, both the traffic flows and the travel times change due to the events. Significant change of traffic flow pattern observed on the Warsaw bridges in case of the traffic event justified the need for the proposed models. Forecasting and quantifying how the events affect the traffic pattern, is of particular importance, since the proper traffic management actions rely on it.
The main contributions of the thesis are the two rerouting, macroscopic DTA models: Information Comply Model that exposes the phenomena and handles it in details, and the Rolling-Horizon that simplifies it so that it can be applied in real-time environment. The two models are illustrated with the examples showing their capabilities. ICM examples on the toy-network show various cases of informing the drivers: radio, VMS at two different locations, no information only observation, on-line sources becoming viral, etc. RH-DTA examples include single and multiple events, immediate and delayed information and multiple user-classes. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|