Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Promotor | | dr hab. inż. Lidia Żakowska, prof. PK | Tytuł równoległy | | [Modelling of urban public transport accessibility] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2018 | Język | | polski | Liczba stron | | [1], 168 | Oznaczenie ilustracji | | rys., schem., tab. | Bibliografia (na str.) | | 134-147 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | Opis bibliograficzny | | Modelowanie dostępności miejskiego transportu zbiorowego : rozprawa doktorska = [Modelling of urban public transport accessibility] / Sabina Puławska-Obiedowska. – Kraków, 2018. – [1], 168 k. : ... więcejModelowanie dostępności miejskiego transportu zbiorowego : rozprawa doktorska = [Modelling of urban public transport accessibility] / Sabina Puławska-Obiedowska. – Kraków, 2018. – [1], 168 k. : rys., schem., tab. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: dr hab. inż. Lidia Żakowska, prof. PK. – Bibliogr. k. 134-147, Streszcz., Summ. |
Klasyfikacja PKT | | [690000] Transport | Słowa kluczowe | | dostępność transportowa, transport miejski, transport zbiorowy, planowanie transportu, dostępność
transport accessibility, urban transportation, public transport, transport planning, accessibility | Abstrakt | | Praca zawiera zagadnienia związane z dostępnością transportową ze szczególnym uwzględnieniem publicznego transportu zbiorowego. Celem pracy było przeprowadzenie analizy dostępności z wykorzystaniem ... więcejPraca zawiera zagadnienia związane z dostępnością transportową ze szczególnym uwzględnieniem publicznego transportu zbiorowego. Celem pracy było przeprowadzenie analizy dostępności z wykorzystaniem różnych modeli oraz zastosowanie jej jako narzędzia wspierającego proces decyzyjny dot. usprawnień w systemie transportu publicznego i w lokalizacji obiektów usług publicznych i handlowych. W pracy zaproponowano model dostępności transportu publicznego, dzięki któremu można określić poziom dostępności poszczególnych obszarów miasta. W analizach uwzględniono równolegle następujące cele podróży: miejsca pracy, szkoły, punkty opieki zdrowotnej oraz obiekty handlowe. Do analiz włączono również kwestię równego dostępu do systemu transportowego przez różne grupy użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem osób o ograniczonej mobilności. Stąd zaproponowany model dostępności złożony jest z 5 modeli cząstkowych: dostępność do miejsc pracy, dostępność do szkół, dostępność do placówek opieki zdrowotnej, dostępność do obiektów handlowych oraz dostępność infrastruktury transportu publicznego pod kątem osób o ograniczonej mobilności. Każdy z opracowanych modeli cząstkowych, może być przeprowadzony oddzielnie, jednak wynik ostateczny modelu stanowi wartość syntetycznego wskaźnika dostępności. Wskaźnik uzyskano za pomocą wielowymiarowej klasteryzacji metodą k-średnich. Zaprezentowany model został zaadaptowany do studium przypadku Krakowa, a wyniki posłużyły do udowodnienia przydatności modelu jako narzędzia wspomagającego proces planowania rozwoju miasta.
The thesis contains issues related to transport accessibility, with particular emphasis on public transport. The aim of the work was to analyze the accessibility using various models and to use it as a ... więcejThe thesis contains issues related to transport accessibility, with particular emphasis on public transport. The aim of the work was to analyze the accessibility using various models and to use it as a tool to support the decision-making process regarding improvements in the public transport system and in the location of public and commercial services. In the thesis, the author proposes a model of public transport accessibility, thanks to which it is possible to determine the level of accessibility of particular city areas. The following destinations were taken into account in the analyzes: jobs, schools, health centers and commercial facilities. The analyzes also included the issue of equal access to the transport system by various user groups, with particular emphasis on people with reduced mobility. Hence, the proposed accessibility model is composed of 5 partial models: jobs accessibility, schools accessibility, health care facilities accessibility, shopping accessibility and the public transport infrastructure accessibility for people with reduced mobility. Each of the developed sub-models may be carried out separately, however the final result of the model is the value of the synthetic accessibility indicator. This index was obtained by multidimensional k-means clustering. The presented model has been adapted to the Krakow case study, and the results served to prove the usability of the model as a tool supporting the urban development planning process. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|