Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Promotor | | prof. dr hab. inż. Witold Grzegożek | Promotor pomocniczy | | dr inż. Robert Janczur | Tytuł równoległy | | [Impact of driving force regulation on the stability of narrow four-wheeled vehicles] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2019 | Język | | polski | Liczba stron | | 136 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 119-124 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 81 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | Opis bibliograficzny | | Wpływ regulacji sił napędowych na stabilność ruchu wąskich pojazdów czterokołowych : praca doktorska = [Impact of driving force regulation on the stability of narrow four-wheeled vehicles] / Krzysztof ... więcejWpływ regulacji sił napędowych na stabilność ruchu wąskich pojazdów czterokołowych : praca doktorska = [Impact of driving force regulation on the stability of narrow four-wheeled vehicles] / Krzysztof Weigel-Milleret. – Kraków, 2019. – 136 s. : rys., tab., wykr. – Politechnika Krakowska. Wydział Mechaniczny. – Promotor: prof. dr hab. inż. Witold Grzegożek ; promotor pomocniczy: dr inż. Robert Janczur. – Bibliogr. 81 poz., Streszcz., Summ. |
Słowa kluczowe | | wąskie pojazdy, stabilność, pojazdy elektryczne, różnicowanie sił napędowych
narrow car, stability, electric vehicle, torque vectoring | Abstrakt | | W pracy przedstawiono opis zaprojektowanego i opracowanego indywidualnego miejskiego środka transportu. Wdrożony prototyp to wąski pojazd z napędem elektrycznym.
Celem pracy jest opracowanie aktywnego ... więcejW pracy przedstawiono opis zaprojektowanego i opracowanego indywidualnego miejskiego środka transportu. Wdrożony prototyp to wąski pojazd z napędem elektrycznym.
Celem pracy jest opracowanie aktywnego systemu zapobiegającego przewracaniu wąskiego pojazdu poprzez różnicowanie sił napędowych. Różnicowanie momentu napędowego dostarczanego do kół pojazdu pozwala dynamicznie zmieniać charakterystyki sterowności tak, aby poprawić kierowalność oraz zwiększyć stabilność ruchu pojazdu przy wykonywaniu manewrów przy granicznych przyspieszeniach poprzecznych. Przeprowadzono drogowe testy charakterystyki sterowności oraz stabilność pojazdu za pomocą manewru zmiany jednego pasa. Opracowano matematyczny model pojazdu o trzech stopniach swobody (3DOF). Wyniki symulacji pozwoliły ocenić wpływ prędkości jazdy na stabilność boczną pojazdu przez określenie dynamicznego kąta przechyłu. Opracowano i wdrożono system sterujący rozdziałem sił napędowych.
Na podstawie badań stwierdzono, że w wąskich pojazdach możliwe i celowe jest wykorzystanie różnicowania sił napędowych do stabilizacji ruchu pojazdu.
Pracę podsumowują wnioski i plan dalszych prac rozwojowych dla opracowanego systemu.
The work presents a description of the designed and developed urban individual mean of transport. The aim of the work is to develop an active system preventing the narrow vehicle from rolling over by varying ... więcejThe work presents a description of the designed and developed urban individual mean of transport. The aim of the work is to develop an active system preventing the narrow vehicle from rolling over by varying the driving forces. By varying the drive torque distribution, the steering characteristics can be dynamically changed to improve maneuverability and stability of the vehicle when performing maneuvers. Road tests of steerability characteristics and vehicle stability were carried out using a single lane change maneuver. A mathematical vehicle model with three degrees of freedom (3DOF) was developed. The simulation results allowed to assess the impact of speed on the lateral stability of the vehicle by determining the dynamic roll angle. A system controlling the distribution of driving forces has been developed and implemented.
Based on the research, it was found that in narrow vehicles it is possible and expedient to use the differential of driving forces to stabilize vehicle movement.
The work is summarized by conclusions and a plan of further development works for the developed system. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Mechaniczny |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|