Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Drabicki, Arkadiusz Modelling the impact of real-time crowding information in urban public transport networks : doctoral dissertation thesis |
|
Promotor | | prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata | Promotor pomocniczy | | dr inż. Rafał Kucharski | Tytuł równoległy | | Modelowanie oddziaływania informacji w czasie rzeczywistym o napełnieniu pasażerskim w sieciach miejskiego transportu zbiorowego : rozprawa doktorska | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2023 | Język | | angielski | Liczba stron | | 129, 17 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab., wykr. | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | Uwagi | | Bibliogr. przy poszcz. rozdz. | Opis bibliograficzny | | Modelling the impact of real-time crowding information in urban public transport networks : doctoral dissertation thesis = Modelowanie oddziaływania informacji w czasie rzeczywistym o napełnieniu pasażerskim ... więcejModelling the impact of real-time crowding information in urban public transport networks : doctoral dissertation thesis = Modelowanie oddziaływania informacji w czasie rzeczywistym o napełnieniu pasażerskim w sieciach miejskiego transportu zbiorowego : rozprawa doktorska / Arkadiusz Drabicki. – Kraków, 2023. – 129, 17 s. : rys., tab., wykr. – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata ; promotor pomocniczy: dr inż. Rafał Kucharski. – Streszcz., Summ. – Bibliogr. przy poszcz. rozdz. |
Słowa kluczowe | | transport modelling, travel behaviour, real-time crowding information, public transport, passenger overcrowding
modelowanie transportowe, zachowania transportowe, informacja o napełnieniu pasażerskim w czasie rzeczywistym, transport zbiorowy, zatłoczenie pasażerskie | Abstrakt | | Thesis objective is to develop an analytical framework for modelling the effects of real-time crowding information (RTCI) in urban public transport (PT) systems. Part 1. introduces a dynamic PT model for ... więcejThesis objective is to develop an analytical framework for modelling the effects of real-time crowding information (RTCI) in urban public transport (PT) systems. Part 1. introduces a dynamic PT model for describing the RTCI impact upon passengers’ instantaneous route choices and simulating the ensuing phenomena in the PT system. Part 2. contributes with survey-based investigation of passengers’ willingness to wait to reduce (or avoid overcrowding with RTCI on next departures from the PT stops. Part 3. develops a dynamic PT model of RTCI impact upon passengers’ instantaneous departure choices, and demonstrates the consequences of such RTCI provision during the bus bunching problem.Thesis results deliver insights into the prospective RTCI effects in urban PT networks. Chapter 2. reveals the potential of willingness to wait with RTCI to become a significant travel behaviour phenomenon in urban PT trips. Modelling outputs of chapters 1. and3. highlight the chain of events triggered in passengers’ travel choices by RTCI provision. Their application onto the real-world models of urban PT systems of Kraków and Warsaw exposes the RTCI consequences upon journey experience and operational performance. The RTCI can yield overall travel utility improvements, suppress the growth of bus bunching and mitigate the worst overcrowding effects, though with significant risks of RTCI inaccuracy.
Celem naukowym pracy jest rozwój metod (narzędzi) modelowania efektów dostarczania informacji o napełnieniu pasażerskim w czasie rzeczywistym (RTCI) na decyzje podróżnych w systemach miejskiego ... więcejCelem naukowym pracy jest rozwój metod (narzędzi) modelowania efektów dostarczania informacji o napełnieniu pasażerskim w czasie rzeczywistym (RTCI) na decyzje podróżnych w systemach miejskiego transportu zbiorowego (TZ). Zakres naukowy pracy został sformułowany na podstawie 3 otwartych pytań badawczych, które były przedmiotem analiz w poszczególnych 3 rozdziałach pracy:
a) Jaki może być efekt globalny wpływu informacji RTCI na wybór trasy przejazdu w skali sieci transportu zbiorowego?
b) Jaki jest wpływ informacji RTCI na skłonność pasażerów do wyboru późniejszego, ale mniej zatłoczonego odjazdu z tego samego przystanku?
c) Czy dostępność informacji RTCI może przyczynić się do poprawy jakości podróży w sytuacji zakłóceń funkcjonowania sieci?
W rozdziale 1. zaprezentowano dynamiczny algorytm, który symuluje wpływ RTCI na decyzje podróżnych o wyborze trasy przejazdu oraz konsekwencje w funkcjonowaniu sieci TZ. Rozdział 2. koncentruje się na badaniach ankietowych wpływu RTCI na gotowość pasażerów do celowego oczekiwania na późniejszy odjazd na danym przystanku w celu redukcji (lub uniknięcia) zatłoczenia w pojeździe TZ. Rozdział 3. przedstawia dynamiczny model wpływu RTCI na decyzję o wyborze kursu (odjazdu) z danego przystanku i demonstruje potencjalne skutki dostarczania RTCI podczas zakłóceń funkcjonowania sieci TZ, na przykładzie znanego problemu deregulacji kursowania pojazdów. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|