Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Duliński, Wojciech O architekturze europejskich pasażerskich terminali lotniczych przeznaczonych dla przewoźników niskokosztowych : dysertacja doktorska |
|
Promotor | | prof. dr hab. inż arch. Maciej Złowodzki | Promotor pomocniczy | | dr inż. arch. Anna Taczalska-Ryniak | Tytuł równoległy | | [Architecture of European passenger airport terminals for low-cost carriers] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2023 | Język | | polski | Liczba stron | | 269 | Oznaczenie ilustracji | | rys., schem., tab. | Bibliografia (na str.) | | 241-248 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 150 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | O architekturze europejskich pasażerskich terminali lotniczych przeznaczonych dla przewoźników niskokosztowych : dysertacja doktorska = [Architecture of European passenger airport terminals for low-cost ... więcejO architekturze europejskich pasażerskich terminali lotniczych przeznaczonych dla przewoźników niskokosztowych : dysertacja doktorska = [Architecture of European passenger airport terminals for low-cost carriers] / Wojciech Duliński. – Kraków, 2023. – 269 s. : rys., schem., tab. – Politechnika Krakowska. Wydział Architektury. – Promotor: prof. dr hab. inż arch. Maciej Złowodzki ; promotor pomocniczy: dr inż. arch. Anna Taczalska-Ryniak. – Bibliogr. 150 poz. |
Słowa kluczowe | | architektura lotnisk, terminale pasażerskie, przewoźnicy niskokosztowi, forma terminali, lotniska regionalne
airports architecture, passenger terminals, low-cost carriers, terminals form, regional airports | Abstrakt | | Postawiona w pracy teza zakłada, że rozwój nowego modelu lotnictwa cywilnego w Europie – tzw. przewoźników niskokosztowych – spowodował konieczność przystosowania terminali lotniczych do nowych ... więcejPostawiona w pracy teza zakłada, że rozwój nowego modelu lotnictwa cywilnego w Europie – tzw. przewoźników niskokosztowych – spowodował konieczność przystosowania terminali lotniczych do nowych uwarunkowań. Na podstawie sformułowanych kryteriów wyboru, wyodrębnione zostały przykłady zrealizowanych terminali lotniczych przeznaczonych dla przewoźników niskokosztowych (19 obiektów) oraz terminali referencyjnych (10 obiektów). Analizę przypadków przeprowadzono pod kątem wybranych zakresów problemowych: lokalizacyjnych, urbanistycznych, funkcjonalnych, estetyczno-wrażeniowych, konstrukcyjnych, instalacyjnych oraz środowiskowych. Przeprowadzone prace badawcze wykazują istnienie charakterystycznych, w dużej części unikalnych cech architektury terminali pasażerskich wyróżniających je spośród pozostałych obiektów. Badania potwierdzają tezę, iż zachodzące zmiany w strukturze rynku lotnictwa pasażerskiego związane z ekspansją sektora przewozów niskokosztowych, zdeterminowały wprowadzenie daleko idących modyfikacji we wcześniejszym modelu terminalu lotniczego.
The thesis presented in the paper claims that the development of a new model of civil aviation in Europe - the so-called low-cost carriers - has made it necessary to adapt airport terminals to the new ... więcejThe thesis presented in the paper claims that the development of a new model of civil aviation in Europe - the so-called low-cost carriers - has made it necessary to adapt airport terminals to the new conditions. On the basis of the formulated selection criteria, examples of realized air terminals intended for low-cost carriers (19 facilities) and reference terminals (10 facilities) were singled out. The analysis of the cases was carried out in terms of selected problem scopes: locational, urban, functional, aesthetic, structural, installation and environmental. The research work carried out shows the existence of characteristic, in large part unique, features of passenger terminal architecture that distinguish them from other facilities. The research confirms the thesis that the ongoing changes in the structure of the passenger aviation market associated with the expansion of the low-cost sector, determined the introduction of far-reaching modifications in the earlier model of the air terminal. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Architektury |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|