Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Ostrowski, Krzysztof Niezawodność funkcjonowania skrzyżowania z sygnalizacją w warunkach zmiennego natężenia nasycenia : praca doktorska |
|
Promotor | | prof. dr hab. inż. Marian Tracz | Tytuł równoległy | | [Reliability of signalized intersection operation at variable saturation flows] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2010 | Język | | polski | Liczba stron | | XV, 143, [29] | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | Bibliografia (na str.) | | 139-143 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 102 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Opis bibliograficzny | | Niezawodność funkcjonowania skrzyżowania z sygnalizacją w warunkach zmiennego natężenia nasycenia : praca doktorska = [Reliability of signalized intersection operation at variable saturation flows] ... więcejNiezawodność funkcjonowania skrzyżowania z sygnalizacją w warunkach zmiennego natężenia nasycenia : praca doktorska = [Reliability of signalized intersection operation at variable saturation flows] / Krzysztof Ostrowski. – Kraków, 2010. – XV, 143, [29] k. : il. (w tym kolor.). – Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej. – Promotor: prof. dr hab. inż. Marian Tracz. – Bibliogr. 102 poz. |
Klasyfikacja PKT | | [650000] Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne [810000] Teoria systemów. Cybernetyka. Prakseologia [690000] Transport [630000] Budownictwo [692200] Transport samochodowy [652700] Sieć dróg komunikacyjnych [812500] Teoria niezawodności. Teoria eksploatacji systemów | Słowa kluczowe | | analiza badań empirycznych, cykle sygnalizacyjne w stanach nasycenia ruchem
empirical research analysis, traffic signal cycles during periods of congestion | Abstrakt | | W pracy przedstawione zostały analizy badań empirycznych dotyczące zmienności natężeń nasycenia w cyklach sygnalizacyjnych w stanach nasycenia ruchem oraz analizy symulacyjne niezawodności funkcjonowania ... więcejW pracy przedstawione zostały analizy badań empirycznych dotyczące zmienności natężeń nasycenia w cyklach sygnalizacyjnych w stanach nasycenia ruchem oraz analizy symulacyjne niezawodności funkcjonowania pasa ruchu. Zidentyfikowano istotny wpływ warunków pogodowych, zachowań kierujących pojazdami na początku sygnału zielonego, cech geometrycznych i położenia skrzyżowań, oraz struktury rodzajowej ruchu na zmienność wyjściowej wartości natężenia nasycenia. Wykazano, że wskutek występujących niekorzystnych warunków pogodowych następuje znaczna redukcja natężeń nasycenia (nawet o 20%), co przekłada się na obniżenie przepustowości pasów ruchu. Wyznaczono równania regresji dla szacowania wyjściowej wartości natężeń nasycenia dla wlotów jednopasowych i wielopasowych z relacją na wprost. Analizy empiryczne posłużyły do budowy modelu symulacyjnego i analiz niezawodności funkcjonowania pasa ruchu. Analizowano okresy niezawodnego funkcjonowania pasa ruchu od momentu wystąpienia kolejek pozostających do momentu osiągnięcia ich krytycznych wartości oraz zmienność czasu trwania zatłoczenia. Analiza niezawodności odnosiła się do symulowanych nasyconych ruchem szczytów ruchowych na wlotach skrzyżowania z sygnalizacją. Bazując na funkcji niezawodności zaproponowano dodatkowe poziomy swobody ruchu dla oceny warunków ruchu w stanach nasycenia. Metodę zastosować można również do celów planistycznych związanych z polityką komunikacyjną miast.
In the dissertation the autor presents empirical research analysis of saturation flow variability in traffic signal cycles during periods of congestion. The purpose of this study was investigation of impacts ... więcejIn the dissertation the autor presents empirical research analysis of saturation flow variability in traffic signal cycles during periods of congestion. The purpose of this study was investigation of impacts of unfavorable weather conditions on the efficiency and reliability of the entry lanes operation. As a result, weather conditions and factors related to: driver's behavior at the beginning of green signal, geometrical characteristics and location of the intersection, have been recognized as important in the saturation flow estimation. It was proved, that unfavorable weather conditions reduce significantly saturation flows (even by 20%), what in turn decreases capacity of traffic lanes. For practical applications the autor built multiple regression equations to estimate basic saturation flow for one- and multi-lane entries with straight movement. The dissertation includes also applications of the theory of reliability. Evaluation of reliability is related to simulated traffic situations in congestion state for each of n peak periods (min. 30) and critical lengths of queue. Based on results of empirical research and saturation flow analyses, simulation model of one lane with traffic signals was built. Relying on the reliability function additional levels of service for the congestion state have been determined. The approach can be also applied to transportation planning and policy in cities. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Inżynierii Lądowej |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|