Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Poklewski-Koziełł, Damian W kierunku miasta bez samochodów : przestrzenie dla pieszych w wybranych zespołach urbanistycznych w Europie : praca doktorska |
|
Promotor | | dr hab. inż. arch. Mateusz Gyurkovich, prof. PK | Tytuł równoległy | | [Towards a city without cars : pedestrian spaces in selected urban complexes in Europe] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2019 | Język | | polski | Liczba stron | | 394 (w tym złoż.) | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | Bibliografia (na str.) | | 327-355 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | Opis bibliograficzny | | W kierunku miasta bez samochodów : przestrzenie dla pieszych w wybranych zespołach urbanistycznych w Europie : praca doktorska = [Towards a city without cars : pedestrian spaces in selected urban complexes ... więcejW kierunku miasta bez samochodów : przestrzenie dla pieszych w wybranych zespołach urbanistycznych w Europie : praca doktorska = [Towards a city without cars : pedestrian spaces in selected urban complexes in Europe] / Damian Poklewski-Koziełł. – Kraków, 2019. – 394 s. (w tym złoż.) : il. (w tym kolor.). – Politechnika Krakowska. Wydział Architektury. – Promotor: dr hab. inż. arch. Mateusz Gyurkovich, prof. PK. – Bibliogr. s. 327-355, Streszcz., Summ. |
Słowa kluczowe | | miasta bez samochodów, dostępność piesza, wielkoskalowe założenia urbanistyczne
car-free cities, walkability, large scale urban developments | Abstrakt | | Nadrzędnym celem pracy było usystematyzowanie wiedzy na temat niezbędnego i wieloaspektowego spektrum działań w zakresie ograniczania roli samochodów w miastach, oraz dokonana pod tym kątem dogłębna ... więcejNadrzędnym celem pracy było usystematyzowanie wiedzy na temat niezbędnego i wieloaspektowego spektrum działań w zakresie ograniczania roli samochodów w miastach, oraz dokonana pod tym kątem dogłębna analiza wybranych zespołów zabudowy.
Zgromadzony materiał badawczy pozwolił na pozytywne zweryfikowanie badanej tezy, iż we współczesnych miastach indywidualny ruch samochodowy powinien być ograniczany i powinny one być szerzej udostępniane użytkownikom pieszym. Analiza wielkoskalowych założeń urbanistycznych dowiodła, że ograniczanie ruchu samochodowego odbywa się w drodze wieloaspektowych działań w trzech głównych obszarach kształtowania środowiska zamieszkania (struktury, mobilności, jakości). Wszystkie z będących przedmiotem analizy zespołów zabudowy charakteryzowały się troską o wysokiej klasy przestrzenie publiczne, bliskość transportu zbiorowego a co najważniejsze świadomym kształtowaniem zwartej, wielofunkcyjnej oraz przepuszczalnej tkanki urbanistycznej.
Z uwagi na aktualność podejmowanej tematyki niniejsza praca stanowić może usystematyzowane kompendium wiedzy na temat zasad kształtowania wielkoskalowych struktur urbanistycznych w duchu, który poza budowaniem ładu przestrzennego, stawia sobie za cel przywrócenie utraconej rangi ulicom, życia w ich przestrzeniach, wspieranie ruchu pieszego, rowerowego oraz transportu publicznego.
The overarching goal of this work was to systematise knowledge about the necessary and multi-faceted spectrum of design solutions in the field of limiting the role of cars in the space of the city and ... więcejThe overarching goal of this work was to systematise knowledge about the necessary and multi-faceted spectrum of design solutions in the field of limiting the role of cars in the space of the city and an indepth analysis of the selected building complexes.
The research material collected in this way allowed the thesis under examination, that in modern cities individual car traffic should be limited and their spaces made available to pedestrian users, to be positively verified. The analysis of large-scale urban developments has shown that the reduction of car traffic takes place through multi-faceted measures taken in the three main areas of shaping the housing environment (those of structure, mobility and the quality of space). All of the building complexes under analysis were characterised by a great deal of attention to high class public spaces, proximity to public transport, and—most importantly— the conscious shaping of dense, multifunctional and permeable urban tissue.
Due to the topicality of the subject matter this work may constitute a systematised compendium of knowledge on the principles of shaping large-scale urban structures in a spirit that has as its objective the restoration of the significance of streets and street life, to support pedestrian and bicycle traffic, and to promote public transport. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Architektury |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|