Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Tota, Paulina Multisensoryczne przestrzenie publiczne. Zasady tworzenia multisensorycznych otwartych stref nauki i rekreacji : praca doktorska |
|
Promotor | | dr hab. inż. arch. Mateusz Gyurkovich | Tytuł równoległy | | [Multisensory public spaces. The principles of multisensory educational and recreational spaces creation] | Miejsce wydania | | Kraków | Data wydania | | 2018 | Język | | polski | Liczba stron | | [2], 326 | Oznaczenie ilustracji | | il. (w tym kolor.) | Bibliografia (na str.) | | 253-272 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 355 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | Opis bibliograficzny | | Multisensoryczne przestrzenie publiczne. Zasady tworzenia multisensorycznych otwartych stref nauki i rekreacji : praca doktorska = [Multisensory public spaces. The principles of multisensory educational ... więcejMultisensoryczne przestrzenie publiczne. Zasady tworzenia multisensorycznych otwartych stref nauki i rekreacji : praca doktorska = [Multisensory public spaces. The principles of multisensory educational and recreational spaces creation] / Paulina Tota. – Kraków, 2018. – [2] k., 326 s. : il. (w tym kolor.). – Politechnika Krakowska. Wydział Architektury. – Promotor: dr hab. inż. arch. Mateusz Gyurkovich. – Bibliogr. 355 poz., Streszcz., Summ. |
Klasyfikacja PKT | | [640000] Architektura | Słowa kluczowe | | projektowanie uniwersalne, dostępność, place zabaw, przestrzenie publiczne
universal design, accessibility, playgrounds, public spaces | Abstrakt | | Dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących podstawowym problemem jest zapewnienie wszechstronnego rozwoju. Współczesna tyflopedagogika w większości realizuje ogólnorozwojowy program przystosowania ... więcejDla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących podstawowym problemem jest zapewnienie wszechstronnego rozwoju. Współczesna tyflopedagogika w większości realizuje ogólnorozwojowy program przystosowania tej grupy do pełnej socjalizacji w środowisku osób widzących, jednak obok tyflopedagogiki i tyflorehabilitacji istnieje również szereg rozwiązań przestrzennych, które w znaczący sposób mogą przyczyniać się do zwiększenia samodzielności i podniesienia jakości funkcjonowania w środowisku miejskim osób z niepełnosprawnością wzroku. Za szczególnie istotne uważane są właściwie zaprojektowane i wykonane miejskie przestrzenie publiczne, w tym także przestrzenie edukacji i rekreacji. Celem pracy jest określenie bezpośrednich powiązań pomiędzy układem przestrzennym a jego wpływem na ogólną jakość życia, a w szczególności rehabilitację i codzienne funkcjonowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością wzroku a także – rozpoznanie przemian i aktualnie wiodących tendencji w projektowaniu szczególnego rodzaju miejskich przestrzeni publicznych, jakimi są multisensoryczne otwarte strefy nauki i rekreacji.
For children and youth with visual impairments, the basic problem is to ensure comprehensive development. Contemporary tyflopedagogy, in the majority, implements a general development program for adapting ... więcejFor children and youth with visual impairments, the basic problem is to ensure comprehensive development. Contemporary tyflopedagogy, in the majority, implements a general development program for adapting them to society of sighted people. However, apart from typhlopeagogy and typhlorehabilitation, there are also a number of spatial solutions that can significantly contribute to the increase of independence and improve the quality of living in the urban environment. Suitably designed and realized public spaces, including the spaces of education and recreation, are considered to be particularly important. The aim of thesis is to state the direct links between the spatial system and its impact on the overall quality of life, and in particular the rehabilitation and everyday functioning of children and youth with visual disabilities as well as to recognition transformations and current leading trends in designing a special type of urban public spaces, such as multi-sensory open areas of science and recreation. |
Jednostka nadająca stopień | | Politechnika Krakowska. Wydział Architektury |
Link do publikacji | | w Repozytorium Politechniki Krakowskiej | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|