Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Typy zasobów
Jednostki PK
Tematyka bazy Historia i Ludzie PK
Opcje
| | Sarkowicz, Dominika Obraz Ruiny willi rzymskiej Henryka Siemiradzkiego w świetle ostatnich badań typ: opis bibliograficzny artykułu | |
|
|
Wariant tytułu | | The picture Ruins of a Roman Villa by Henryk Siemiradzki in the light of the recent examination | Data wydania | | 2015 | Język | | polski | Seria/Czasopismo | | Ochrona Zabytków | Numer tomu | | 68 | Numer | | 1 (266) | Zakres stron | | 141-151 | Oznaczenie ilustracji | | fot. | Tytuł cyklu | | Zagadnienia techniczne i technologiczne w konserwatorstwie | Uwagi | | Bibliografia s. 151 |
Abstrakt | | Henryk Siemiradzki is well known to a wide audience mainly for his biblical and genre scenes from the ancient Rome depicted against Italian sunny landscapes, as well as for his leading masterpiece, Nero’s ... więcejHenryk Siemiradzki is well known to a wide audience mainly for his biblical and genre scenes from the ancient Rome depicted against Italian sunny landscapes, as well as for his leading masterpiece, Nero’s Torches. The romantic and nocturne sceneries are present in his pictures quite rarely. These kind of paintings gained less popularity among buyers as they were not so easy and nice in perception. The picture Ruins of a Roman Villa belongs to this group. From the very beginning, this painting was important for the artist and his work. The precise examination of the picture based on the use of modern analytical spectroscopic techniques, analytical photography, visual analysis and the investigation in the archives shed new light on the creation process and allowed us to complete the quest for the comprehensive knowledge of the painting’s technology and technique. Thanks to the analytical photography in the X-ray and infrared radiation, some significant changes of the author’s concept have been discovered. The content and the character of the initial painting’s layer turned out to be analogous to some other Siemiradzki’s works, which allowed us to determine with more certainty the time of the creation of this unsigned and undated painting. The palette used by the painter in this work has been identified. We have also determined the method of binding paints in the picture. The performed analysis of the painting’s technique and of the method of preparing the support and the remaining evidence of the picture’s history contribute to the data base which supports authentication of other, (sometimes uncertain) works attributed to Siemiradzki. | Słowa kluczowe | | Henryk Siemiradzki, marmur, rysunek ołówkiem, szkic, pejzaż, obraz olejny, obiekt, most, akwedukt, filar, malarstwo ścienne, technika malarstwa, technika olejna, płótno lniane, spoiwo emulsyjne, ... więcejHenryk Siemiradzki, marmur, rysunek ołówkiem, szkic, pejzaż, obraz olejny, obiekt, most, akwedukt, filar, malarstwo ścienne, technika malarstwa, technika olejna, płótno lniane, spoiwo emulsyjne, laserunek, łączenie farb, pigmenty, szpachla, pędzle, badania technologiczne, analiza wizualna, fotografia, promieniowanie, spektroskopia, Muzeum Narodowe w Krakowie, Leon Siemiradzki, Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach, badania, technologia, zmiany kompozycji, warsztat malarski, datowanie, warstwy malarskie, Kraków research, technology, composition changes, painter's workshop, dating |
Link do publikacji | | przejdź | Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Kolekcja | | |
|