Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
| | Koziol, Krzysztof Effect of different solutions of damping railway vibrations on their sensibility by man typ: materiały konferencyjne w czasopiśmie |
|
|
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Seria/Czasopismo | | Procedia Engineering | Data wydania | | 2016 | Język | | angielski | Numeracja | | Vol. 161 | Typ nośnika | | online | Zakres stron | | 1152-1159 | Oznaczenie ilustracji | | rys., tab., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 1158-1159 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 11 | Oznaczenie streszczenia | | Abstr. | ISSN | | 1877-7058 | Nazwa konferencji | | World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium 2016 (WMCAUS 2016) | Miejsce konferencji | | Prague, Czech Republic | Data konferencji | | 13-17.06.2016 | DOI | | 10.1016/j.proeng.2016.08.531 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Effect of different solutions of damping railway vibrations on their sensibility by man / Krzysztof Koziol // Procedia Engineering [Dokument elektroniczny]. – 2016, Vol. 161, s. 1152-1159 : rys., tab., ... więcejEffect of different solutions of damping railway vibrations on their sensibility by man / Krzysztof Koziol // Procedia Engineering [Dokument elektroniczny]. – 2016, Vol. 161, s. 1152-1159 : rys., tab., wykr. – Tryb dostępu: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877705816327394. – Bibliogr. 11 poz., Abstr. – Mat. konf.: World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium 2016 (WMCAUS 2016), Prague, Czech Republic, 13-17.06.2016. – doi: 10.1016/j.proeng.2016.08.531. – ISSN 1877-7058 |
Klasyfikacja PKT | | [630000] Budownictwo [630900] Inżynieryjno-teoretyczne podstawy budownictwa [920000] Kształtowanie i ochrona środowiska | Słowa kluczowe | | traffic induced vibrations; vibration propagation; dynamic response of the building; paraseismic vibrations | Abstrakt | | Structures constructed in vicinity of the communication routes (mostly railways) are often exposed to loads of dynamic. They can be the cause of accelerated usage of structure components or exceeding the ... więcejStructures constructed in vicinity of the communication routes (mostly railways) are often exposed to loads of dynamic. They can be the cause of accelerated usage of structure components or exceeding the comfort limits of people inside buildings. It is therefore necessary to counteract such situations. There is therefore a need to prevent such situations, especially when the technical condition of transport routes needs improvement – repair. The study presents theoretical and experimental analysis of alternative approaches to reduce the dynamic impact of moving trains. Proposed solutions involve inserting a wall (membrane) on the vibration propagation path in both vertical and horizontal direction. As follows from the calculations, applied vertical wall has good damping efficiency of vibrations but only in close proximity. After crossing the “wall shadow”, the dynamic impact can be increased. Because of the unsatisfactory results related to the application in the wave propagation the screen mounted vertically it was decided to use another solution - apply mats between the layers of subgrade in order to cut off the source of vibrations. Various thickness of the damping layer was analyzed, until a thickness of 45 mm was found to provide the desired effects. In case of effects on humans, according to Polish standards for mid-band frequency of 10 Hz, limits of perceiving vertical vibrations were achieved. However, one should be aware of the fact that in the present case we are dealing with an attempt to interfere in lowering low frequency vibration (same embankment dampens vibrations of higher frequencies) and vibration isolating mats are not good materials in this case, because using only their damping properties apart from the possibility of tuning of the natural frequency of the whole structure. Nevertheless, under these terrain conditions, it seems that there are no alternative solutions. |
Lista MNiSW/MEiN | | nie | Publikacja indeksowana w Web of Science | | tak | Publikacja indeksowana w bazie Scopus | | tak |
Publikacja w Open Access (OA) | | tak |
Link do publikacji | | przejdź | Kolekcja | | |
|