Wyszukiwanie:
|
|
Sortowanie:
|
|
|
Bibliografia Publikacji Pracowników PK (50021) | Inne bazy bibliograficzne (15019) Architektura i Sztuka Krakowa (2298) | Historia i Ludzie PK – baza w przygotowaniu (0) | Konferencje Krynickie - Referaty (7776) LXVII Konferencja Naukowa, 2022 (41) | LXVI Konferencja Naukowa, 2020 (67) | LXV Konferencja Naukowa, 2019 (58) | LXIV Konferencja Naukowa, 2018 (139) | LXIII Konferencja Naukowa, 2017 (136) | LXII Konferencja Naukowa, 2016 (150) | LXI Konferencja Naukowa, 2015 (145) | LX Konferencja Naukowa, 2014 (190) | LIX Konferencja Naukowa, 2013 (110) | LVIII Konferencja Naukowa, 2012 (168) | LVII Konferencja Naukowa, 2011 (111) | LVI Konferencja Naukowa, 2010 (130) | LV Konferencja Naukowa, 2009 (108) | LIV Konferencja Naukowa, 2008 (161) | LIII Konferencja Naukowa, 2007 (161) | LII Konferencja Naukowa, 2006 (123) | LI Konferencja Naukowa, 2005 (113) | L Konferencja Naukowa, 2004 (165) | XLIX Konferencja Naukowa, 2003 (125) | XLVIII Konferencja Naukowa, 2002 (137) | XLVII Konferencja Naukowa, 2001 (154) | XLVI Konferencja Naukowa, 2000 (140) | XLV Konferencja Naukowa, 1999 (161) | XLIV Konferencja Naukowa, 1998 (140) | XLIII Konferencja Naukowa, 1997 (153) | XLII Konferencja Naukowa, 1996 (164) | XLI Konferencja Naukowa, 1995 (173) | XL Konferencja Naukowa, 1994 (151) | XXXIX Konferencja Naukowa, 1993 (148) | XXXVIII Konferencja Naukowa, 1992 (117) | XXXVII Konferencja Naukowa, 1991 (125) | XXXVI Konferencja Naukowa, 1990 (109) | XXXV Konferencja Naukowa, 1989 (150) | XXXIV Konferencja Naukowa, 1988 (177) | XXXIII Konferencja Naukowa, 1987 (195) | XXXII Konferencja Naukowa, 1986 (190) | XXXI Konferencja Naukowa, 1985 (180) | XXX Konferencja Naukowa, 1984 (143) | XXIX Konferencja Naukowa, 1983 (141) | XXVIII Konferencja Naukowa, 1982 (120) | XXVII Konferencja Naukowa, 1981 (160) | XXVI Konferencja Naukowa, 1980 (169) | XXV Konferencja Naukowa, 1979 (177) | XXIV Konferencja Naukowa, 1978 (143) | XXIII Konferencja Naukowa, 1977 (120) | XXII Konferencja Naukowa, 1976 (143) | XXI Konferencja Naukowa, 1975 (132) | XX Konferencja Naukowa, 1974 (151) | XIX Konferencja Naukowa, 1973 (131) | XVIII Konferencja Naukowa, 1972 (112) | XVII Konferencja Naukowa, 1971 (120) | XVI Konferencja Naukowa, 1970 (116) | XV Konferencja Naukowa, 1969 (75) | XIV Konferencja Naukowa, 1968 (114) | XIII Konferencja Naukowa, 1967 (100) | XII Konferencja Naukowa, 1966 (106) | XI Konferencja Naukowa, 1965 (81) |
| Niepublikowane prace naukowe pracowników PK (1994-2012) (4941) |
|
Jednostki PK
Opcje
|
Forma publikacji | | referat/artykuł | Tytuł równoległy | | Optimalisation of life servings and operating potential of vehicle | Seria/Czasopismo | | Przegląd Komunikacyjny = Transportation Overview | Data wydania | | 2008 | Język | | polski | Numeracja | | R. 47 (63), nr 10 | Typ nośnika | | CD | Zakres stron | | 45-56 | Oznaczenia ref./art. | | 36-Krupa, Młynarski-12s.pdf. | Oznaczenie ilustracji | | rys., wykr. | Bibliografia (na str.) | | 56 | Bibliografia (liczba pozycji) | | 2 | Oznaczenie streszczenia | | Streszcz., Summ. | ISSN | | 2544-6037 | Uwagi | | Ścieżka dostępu: T. 2 | Nazwa konferencji | | XVIII Konferencja Naukowa "Pojazdy Szynowe 2008" (PSZ 2008) | Miejsce konferencji | | Katowice, Ustroń | Data konferencji | | 17-19.09.2008 | Charakter pracy | | publikacja naukowa | Rodzaj publikacji | | oryginalny artykuł naukowy (original article) | Publikacja recenzowana | | tak | Opis bibliograficzny | | Optymalizacja resursów i potencjał eksploatacyjny pojazdów = Optimalisation of life servings and operating potential of vehicle / Małgorzata Krupa, Stanisław Młynarski // Przegląd Komunikacyjny. ... więcejOptymalizacja resursów i potencjał eksploatacyjny pojazdów = Optimalisation of life servings and operating potential of vehicle / Małgorzata Krupa, Stanisław Młynarski // Przegląd Komunikacyjny. – Dysk optyczny CD. – 2008, R. 47 (63), nr 10, s. 45-56 : rys., wykr. – Oznaczenie ref./art.: 36-Krupa, Młynarski-12s.pdf. – Bibliogr. 2 poz., Streszcz., Summ. – Ścieżka dostępu: T. 2. – Mat. konf.: XVIII Konferencja Naukowa "Pojazdy Szynowe 2008" (PSZ 2008), Katowice, Ustroń, 17-19.09.2008. – ISSN 2544-6037 |
Słowa kluczowe | | eksploatacja pojazdów | Abstrakt | | Wykorzystanie środków transportu należy ujmować jako całokształt organizacyjnie uporządkowanych, wzajemnie powiązanych działań, zmierzających do zgodnego z przeznaczeniem wykorzystania pojazdów. ... więcejWykorzystanie środków transportu należy ujmować jako całokształt organizacyjnie uporządkowanych, wzajemnie powiązanych działań, zmierzających do zgodnego z przeznaczeniem wykorzystania pojazdów. Koncepcje ustalania okresu eksploatacji pojazdów, zebrane są w dwóch zasadniczych grupach, tj. koncepcji normatywnych oraz koncepcji optymalizacyjnych, które pozwalają na wyznaczenie wielkości tego istotnego parametru rachunku efektywności wykorzystania środków transportu. W podejmowanej analizie przedstawione są problemy organizacji i strategii racjonalnego gospodarowania oraz racjonalnego wykorzystania eksploatowanych pojazdów. W tym względzie przerwy w użytkowaniu związane ze świadomie ustalonym cyklem resursowo–remontowym. Skuteczność strategii użytkowania pojazdów określana jest w aspekcie czynników determinujących. Stopień osiągniętej racjonalności ekonomicznej opisany jest poziomem trafności doboru elementów strategii oraz poprzez wzajemne ich dopasowanie. Istotny dla osiągnięcia sukcesu w organizacji wybór elementów strategii i ich dopasowanie, stanowi determinantę skuteczności użytkowania, podporządkowaną efektywności, oraz ekonomicznie uzasadnionej niezawodność pojazdów. Niezawodność określana jest za pomocą ilościowych miar, zwanych wskaźnikami niezawodności. Wskaźniki niezawodności obiektów technicznych w ujęciu techniczno–ekonomicznym przedstawione są w dwóch grupach, jako wskaźniki charakteryzujące niezawodność obiektu od strony technicznej i wskaźniki charakteryzujące niezawodność obiektu z punktu widzenia strat zasobów.
W efekcie końcowym możliwe jest ujęcie zależności między niezawodnością a efektami ekonomicznymi wykorzystania pojazdów. W związku z tym można uznać, że wskaźniki niezawodności stanowią podstawę do wyznaczenia zasadniczych wielkości, mających wpływ na poprawność organizacji i funkcjonowania systemu eksploatacji.
Using transport means should be taken as the whole of organizing ordered actions which provide to use vehicle properly. Conceptions of determination of operating vehicle period can be partition in two ... więcejUsing transport means should be taken as the whole of organizing ordered actions which provide to use vehicle properly. Conceptions of determination of operating vehicle period can be partition in two groups: normative and optimalization concepts, which allow determining values of this fundamental parameter of statement of efficient using of transport means. Organizing and strategy problems of efficient using of operating vehicles have been presented in this work. Degree of economy rationality is described by level of accuracy selection of strategy elements and by that mutual suitability. Fundamental choice of strategy elements and that suitability determine efficient operating which is conformed to efficiency and economical reasonable reliability of vehicles. Reliability is determined by quantitative measures which are called as reliability indexes. Reliability indexes can be partition in two groups: technical and connected with recourses loss.
Dependence between reliability and economical effects of using vehicles can be presented. Reliability indexes can be treated as a basis of determining of fundamental measures which have influence on organization property and operation system functioning. |
Publikacja w Open Access (OA) | | nie |
Link do katalogu Biblioteki PK | | przejdź | Zobacz też | | | Kolekcja | | |
|